[25 minutes] Interro de vocabulaire 1B!
un résultat | un copain | un stylo | un sac à dos |
une salle de classe | une copine | un crayon | un cahier |
un(e) camarade de chambre | un(e) élève | une montre | une feuille de papier |
un(e) camarade de classe | une femme | une horloge | une corbeille à papier |
une classe | un homme | un livre | une chaise |
Qui est-ce ? | une fille | un dictionnaire | une carte |
Qu’est-ce que c’est ? | un garçon | une calculatrice | un tableau |
Quoi? | un professeur | une fenêtre | un bureau |
une porte | avoir |
- CAH says words in French, students write down translations in English.
- Review avoir with questions for students (Tu as...? Qu'est-ce que tu as?)
- Add être:
être = « to be »
|
|||
je suis
|
I am
|
nous sommes
|
we are
|
tu es
|
you are
|
vous êtes
|
you are
|
il/elle est
|
he/she is
|
ils/elles sont
|
they are
|
Les Devoirs: Write 12 original sentences en français!
- Six sentences should use a form of avoir for the verb ("I have...," "She has...").
- Six sentences should use a form of être for the verb ("You are...?" "He is...").
- Each sentence should include a noun from Vocab List 1B (the one we just quizzed on, pp. 16-17).
No comments:
Post a Comment
Submit questions or comments about this lesson or other classroom issues through this comment form. Comments go directly to CAH's e-mail, not to online publication. CAH will not publish your questions and comments.